Kulinaria

Kulinaria: Zdrowie na talerzu

Autor elmarek 18-11-2013 - 15:08 (1567)

Picture 0 for Zdrowie na talerzu
Dziś przepis na danie z kaszą jaglaną w roli głównej...a dlaczego?

 ,,zasadotwórcza kasza jest oprócz aktywności na świeżym powietrzu, najkrótszą drogą do utrzymania równowagi kwasowo zasadowej w organizmie. Wystarczy ją po prostu zacząć jeść.

Jaglana to królowa kasz i prozdrowotny wulkan. Wspaniale odkwasza, oczyszcza organizm, obfituje w witaminy z grupy B, które wzmacniają pracę jelita grubego. Zawiera lecytynę, bez której nasza pamięć może zacząć z czasem szwankować. Jagła jest bogata w substancje mineralne jak wapń, fosfor, potas i żelazo. Jej skład aminokwasów jest doskonały i dostarcza pełnowartościowego białka. Polecana jest w chorobach trzustki, wątroby, jelit i nerek oraz przy wyziębieniu organizmu. Należy do najbardziej lekkostrawnych produktów zbożowych, a przy tym dostarczających sporej dawki energii w postaci węglowodanów złożonych.

Kasza jaglana zawiera rzadko występującą w produktach spożywczych krzemionkę, mającą wręcz zbawienny wpływ na stawy. Krzemionka korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów. Jaglana doskonale wzmacnia nerki, harmonizuje śledzionę i żołądek. Usuwa z organizmu wilgoć, która jest przyczyną częstych stanów zapalnych i chorób górnych dróg oddechowych. ,,  Opis zaczerpnięty z fantastycznej strony: http://gotujzdrowo.com

Zachęcamy do zmiany nawyków żywieniowych, zacznijmy od kaszy :)

Kolorowa sałatka

Składniki:

Kasza jaglana 0,5- 1 szklanka, ogórek kiszony 3-4 szt
cebulka cukrowa -1szt, papryka czerwona-1 szt
pomidor- 2szt, pietruszka zielona
czosnek-2-3 ząbki, sok z cytryny
oliwa z oliwek, kiełki lub rzeżucha

Wykonanie:

Kaszę płuczemy 2-3 razy zimną wodą a następnie przelewamy wrzątkiem. Trzeba użyć drobnego sita ze względy na wielkość ziarenek.
Następnie gotujemy w stosunku 1:2 na małym ogniu, Doprawiamy solą ( najlepiej morską ) po ugotowaniu, studzimy.
Pozostałe składniki sałatki drobno kroimy, dodajemy do wystudzonej kaszy, doprawiamy solą pieprzem, dodajemy wycisnięty czosnek, sok z cytryny, oliwę, mieszamy,Na koniec możemy dodać kiełki lub pokrojoną rzezuchę,
smacznego :)